inevidljivi

Alla inlägg under augusti 2013

Av Angelica - 8 augusti 2013 15:00

The Lake House  Amerikanskt Romantisk drama från 2006


 


Filmen handlar om Läkaren Kate Forster har äntligen hittat kärleken. Det enda problemet är att hon bor i centrala Chicago. Han vid en sjö i en avlägsen förort. Och inte nog med det - hon befinner sig i år 2006. Han i år 2004.

Historien börjar när Kate flyttar från sitt fantastiska hus invid en sjö och lämnar ett meddelande till den som ska ta över efter henne, arkitekten Alex Wyler. De börjar brevväxla och finner snart att de är helt rätt för varandra... och att de, på något sätt, lever två år åtskilda. Kommer de någonsin att kunna träffas? Vad skulle hända om de försökte?


En av de bästa filmerna jag sett på länge, en tidlös kärlekshistoria!

Jag grinade som en galning de sista 15 minutrarna! :P


En film som måste ses!


Betyg 5/5

42

Av Angelica - 5 augusti 2013 23:08

42 är en Amerikanskt drama från 2013.

 

 




Att skriva om vad filmen handlar om är otroligt svårt..


Men filmen handlar iaf om en baseball coach som bestämmer sig för förändra amerikas syn på färgade!

Så han bestämmer sig för att en färgad man som heter Jackie Robinson ska få vara med vita och spela tots öppen rassism! Filmen handlar om hans kamp i sin karriär!


De är en sann historia! Och filmen utspelar sig på 1940 talet.


jag var otroligt skepptisk till filmen men när jag väl sett en stund så var jag fast! Den var riktigt bra fast den ser ut att vara inspelad på 40-talet.


Betyg; 4/5

Av Angelica - 5 augusti 2013 23:03
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Angelica - 4 augusti 2013 16:45

Igår hade jag en trevlig dag! :)


Spenderade 4 timmar i Österfärnebo i Karin och Stigs sommarstuga, fick mat och fika! :)

Sen stressade vi hem och jag bjöd familjen på pizza och sen stressa in till Gävle för att träffa lite släkt och lyssna på Pointless Hour när dom spelade på Stadsfesten i Gävle. David, min 3-menning sjunger i bandet! :D


De var så roligt att träffa er igår Gunilla, Johanna, Stefan och David! :D

:(

Av Angelica - 4 augusti 2013 16:40

Molly lämnar jordelivet snart och kommer upp till hundhimlen!

De blir nog nästa vecka!


Nu får de vara slut på dåliga nyhetet!


På några veckor så har följande hänt:

Molly är sjuk, Rosa har legat på sjukhuset, Ulla har legat över 1 vecka på Hiva (fortfarande kvar på sjukhuset) och 2 av mina vänner har separerat och flyttat till olika städer!


Nu får de vara nog!

Ovido - Quiz & Flashcards