inevidljivi

Alla inlägg under maj 2014

Av Angelica - 31 maj 2014 19:16

Sitter på tåget och är på väg hem :( saknar Pernilla, vackra naturen och den friska luften. Jaja! Om ett tag är jag i Enköping och då ska jag byta till buss och åka till Uppsala innan de blir tåg igen! Hade blivit buss i vilket fall för de är stopp i tågtrafiken mellan Uppsala och Stockholm.

Bajs bajs så länge!

Av Angelica - 29 maj 2014 23:25

Underbara semester med underbara Pernilla ??

Sammanfattning kommer när jag kommit hem! Vill inte åka hem på lördag :(

Av Angelica - 26 maj 2014 12:14

Här kommer ett kort inlägg från mobilen! Sitter på tåget och är framme om en stund i Skövde, där bästa och underbaraste Pernilla väntar på mig ?? snart ses vi bejb!

Hej så länge!

Av Angelica - 25 maj 2014 18:02

I morgon drar jag från stan, de ska bli sååååååå jävla skönt att komma här i från hålan! och lämna alla problem och allt elende hemma!

Äntligen får jag träffa min Pernilla igen! <3 Saknar dig så jag dööör bejbe! <3


Kl 08:44 går mitt tåg från resecentrum! Längtar!!


Skriver mer någon mer dag när jag är hos pernilla!!


bajj bajj!

Av Angelica - 25 maj 2014 17:51

Har sett 2 Maria Wern filmer som jag tänkte skriva lite kort om!

Orkar inte göra en riktig recention!


Titel; Maria Wern - Först när givaren är död!

Nationalitet: Svensk
År; 2013
Tid86 min
Gener; Drama, Thriller
Skådespelare; Eva Röse, Allan Svensson, Peter Perski, Erik Johansson, Ulf Friberg 

Om filmen; Mitt under upptakten till Medeltidsveckan i Visby inträffar en mordbrand där sjuttioåriga Frida antas ha omkommit i lågorna. När sedan ytterligare mord äger rum, leder spåren Maria Wern och poliskollegorna till en pittoresk sommarstugeby där alla känner alla - och där fyndet av flera dokument med latinska texter och svårbegripliga ritningar får polisen att oroa sig för att dåden faktiskt har att göra med själva medeltidsfirandet.
Snart står det klar att kvinnan man trott omkom i branden i själva verket lever och har hållit sig undan – allt medan hon smider förgörande planer som ska verkställas under folkfesten i Visby
Mitt betyg; 3/5

Kommentar: För att vara en Svensk kriminal film så är den ganska okej! Lite seg ibland, lite besviken blev jag allt! Men den är helt klart sevärd!

 


Titel; Maria Wern - Drömmen förde dig vilse


Nationalitet: Svensk
År; 2013
Tid86 min
Gener; Drama, Thriller
Skådespelare; Eva Röse, Allan Svensson, Peter Perski, Erik Johansson, Ulf Friberg 


Om filmen; Efter att ha ingripit vid ett slagsmål och då själv blivit misshandlad, tar Maria Wern sig an utredningen kring en kvinna som blivit mördad alldeles i närheten av den plats där Maria brutalt slogs ner. Motiven pendlar mellan hämnd för otrohet och hatbrott mot homosexuella, och när morden blivit fler frustreras Maria av grannar och vittnen som in i det längsta undviker att berätta vad de sett. När det slutligen visar sig att samtliga mordoffer varit patienter till rättsläkaren Erikas nya pojkvän, psykologen Anders, fattar Maria misstankar mot honom. Men det är något som inte stämmer…
Mitt betyg; 5/5

Kommentar: En riktigt bra Svensk film! Grymt spännande och en av dom bästa Svenska filmerna jag sett!

Jag rekomenderar den verkligen! Den här filmen ska jag se fler gånger!!!

Av Angelica - 11 maj 2014 16:17

Titel;Angel Eyes
Regissör; Luis Mandoki
År; 2001
Tid102 min
GenerDrama, Romatik, Thriller
Skådespelare; Jennifer Lopez, Jim Caviezel, Jeremy Sisto. mfl.

Om filmen; Chicagopolisen Sharon Pogue blir brutalt överfallen av den brottsling hon jagar. En mystisk främling ingriper i sista stund. Sharon och främlingen blir kära i varandra samtidigt som de avslöjar varandras hemligheter.
Mitt betyg; 3/5

Min kommentar: En bra film! Men jag föll inte riktigt för den! De första 30 min var den otroligt seg, hände inte så speciellt mycket! Men den är se värd!

 


Titel; Ego
Regissör; Lisa James-Larsson
År; 2013
Tid105 min
GenerDrama
Skådespelare; Martin Wallström,Mylaine Hedreul,Peter Andersson, Sissela Kyle, Richard Ulfsäter. mfl

  

Om filmen; För 25-årige Sebastian Silverberg handlar allt om yta och utseende. Han har fått sitt liv serverat på ett silverfat och han har gott om pengar, kompisar och tillfälliga tjejer. Han har aldrig vågat utmana sig själv, vare sig det gäller hans dröm om en musikkarriär eller kanske framförallt kärleken. När allt går som bäst i hans ytliga liv råkar han ut för en olycka och hans liv förändras totalt.
Mitt betyg; 4/5

 

Min kommentar: För att vara en Svensk film så är den riktigt bra! Rekomenderar den verkligen!

 

 

Av Angelica - 9 maj 2014 17:04

Vädret suger! Men men! De har regnat i flera dagar nu!


Men justnu roar jag mig med att tvätta! Snart dags att hänga sista maskinen! Skönt!

Mycket tvätt, men de blev inte många maskiner för de var mkt i samma färger!


Ikväll ska jag köpa Aga Burgare! mumma! Hoppas de är uppehåll just då!


jaja! Nu ska jag rusa ner i tvättstugan!

Av Angelica - 3 maj 2014 12:12

Nu är det äntligen och tyvärr maj! Månaden har både gott och ont att erbjuda!


Det värsta är tandläkarbesök som i bästa fall blir de en enkel utdragning av min visdomstand, men har jag riktigt otur så blir det en mindre operation! Gaah! Hoppas han skriver ut nå värktabletter, om tandläkaren får de vill säga.


Men de absolut bästa med maj är en tripp ner till världens bästa Pernilla! <3


Jag är as hungrig, men jag får vänta minst 40 min på maten! gaaaah!!!

jag skulle ha kolla på lasagnen hur länge den ska vara inne i ugnen innan jag plockar fram :P

Men så smart var jag inte!


Bajj bajj!

Ovido - Quiz & Flashcards