inevidljivi

Direktlänk till inlägg 25 maj 2014

Maria Wern!

Av Angelica - 25 maj 2014 17:51

Har sett 2 Maria Wern filmer som jag tänkte skriva lite kort om!

Orkar inte göra en riktig recention!


Titel; Maria Wern - Först när givaren är död!

Nationalitet: Svensk
År; 2013
Tid86 min
Gener; Drama, Thriller
Skådespelare; Eva Röse, Allan Svensson, Peter Perski, Erik Johansson, Ulf Friberg 

Om filmen; Mitt under upptakten till Medeltidsveckan i Visby inträffar en mordbrand där sjuttioåriga Frida antas ha omkommit i lågorna. När sedan ytterligare mord äger rum, leder spåren Maria Wern och poliskollegorna till en pittoresk sommarstugeby där alla känner alla - och där fyndet av flera dokument med latinska texter och svårbegripliga ritningar får polisen att oroa sig för att dåden faktiskt har att göra med själva medeltidsfirandet.
Snart står det klar att kvinnan man trott omkom i branden i själva verket lever och har hållit sig undan – allt medan hon smider förgörande planer som ska verkställas under folkfesten i Visby
Mitt betyg; 3/5

Kommentar: För att vara en Svensk kriminal film så är den ganska okej! Lite seg ibland, lite besviken blev jag allt! Men den är helt klart sevärd!

 


Titel; Maria Wern - Drömmen förde dig vilse


Nationalitet: Svensk
År; 2013
Tid86 min
Gener; Drama, Thriller
Skådespelare; Eva Röse, Allan Svensson, Peter Perski, Erik Johansson, Ulf Friberg 


Om filmen; Efter att ha ingripit vid ett slagsmål och då själv blivit misshandlad, tar Maria Wern sig an utredningen kring en kvinna som blivit mördad alldeles i närheten av den plats där Maria brutalt slogs ner. Motiven pendlar mellan hämnd för otrohet och hatbrott mot homosexuella, och när morden blivit fler frustreras Maria av grannar och vittnen som in i det längsta undviker att berätta vad de sett. När det slutligen visar sig att samtliga mordoffer varit patienter till rättsläkaren Erikas nya pojkvän, psykologen Anders, fattar Maria misstankar mot honom. Men det är något som inte stämmer…
Mitt betyg; 5/5

Kommentar: En riktigt bra Svensk film! Grymt spännande och en av dom bästa Svenska filmerna jag sett!

Jag rekomenderar den verkligen! Den här filmen ska jag se fler gånger!!!

 
 
Percy

Percy

25 maj 2014 21:50

Vill se båda!

http://oktoberbarnets.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 2 december 2016 16:11

Nu var det längesen jag bloggade och jag har inget speciellt att skriva. Men nu är det helg och ikväll ska jag träffa Gidde igen :D ...

Av Angelica - 19 juli 2016 18:10

Nu har jag gjort de jag kan för att de ska hitta ett botemedel till Alzheimers och andra demenssjukdomar! Har skänkt pengar till forskningen så de förhoppningsvis i framtiden kan hitta ett botemedel, men tyvärr så kommer de inte hjälpa mig justnu. ...

Av Angelica - 28 juni 2016 18:28

Snart slut på juni, vart tar dagarna vägen, de går så sjukt fort?! På torsdag är det 1 år sedan du lämnade oss, hoppas du har det bra i himlen! Jag saknar dig varje dag så mycket. Önskar att du kunde komma tillbaka, älskar dig obeskrivligt!!...

Av Angelica - 14 juni 2016 21:24

Nu var det längesen jag bloggade, sorry! Men jag har haft annat för mig och har egentligen ingenting att skriva om. Planer till midsommar har jag också! I år firas den i Lövtjärn :D Hur ser din midsommar ut? ...

Av Angelica - 17 maj 2016 19:36

Missbrukar en låt!   Say Something - A Great Big World   Say something, I'm giving up on you I'll be the one if you want me to Anywhere I would have followed you Say something, I'm giving up on you And I am feeling so small It was over my h...

Ovido - Quiz & Flashcards