inevidljivi

Alla inlägg under oktober 2013

Av Angelica - 17 oktober 2013 20:05
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Angelica - 13 oktober 2013 11:21

Lotta Engberg - Hatten av för farmor

 

Ja, de finns sånger som handlar om kärlek
att söka och finna en vän
Och om sommar, när vindarna vänder
Eller om våren som kommit igen
Man sjunger om gamla minnen
Ja allt har en egen gång
Men nu är det dags för någon annan som aldrig haft en egen sång

Vi tar hatten av för Farmor
hon är värd en melodi
Med ett hjärta plats för alla
och fullt av kärlek inuti
vad vi en behöver fråga
kan hon alltid ge ett svar
Så vi tar hatten av Farmor nu
det finaste vi har

Man sjunger ofta om vinter och kyla
om dagar som kommer och går
eller himlen med regntunga skyar
röda rosor som någon ska få
Men inte en tanke på henne
som ger oss så mycket gott
hon får oss att glömma bort bekymmer och drömmar
när allt känns trist och grått

Vi tar hatten av för Farmor
hon är värd en melodi
Med ett hjärta plats för alla
och fullt av kärlek inuti
vad vi en behöver fråga
kan hon alltid ge ett svar
Så vi tar hatten av Farmor nu
det finaste vi har

Vem var det som läste våra sagor
och hade äventyet i sin makt
vem var hjälpsam och som bjöd på kakor
ja, vi vill bara säga som vi alltid sagt

Vi tar hatten av för Farmor
hon är värd en melodi
Med ett hjärta plats för alla
och fullt av kärlek inuti
vad vi en behöver fråga
kan hon alltid ge ett svar
Så vi tar hatten av för Farmor nu
det finaste vi har
Ja vi tar hatten av för farmor nu det finaste vi har

Av Angelica - 5 oktober 2013 15:37

Idag tänkte jag att ja skulle dammsuga och göra en grovstädning men istället har jag gjort massa andra bra grejer men jag har inte dammsugit!

Istället så har jag plockat i stora garderoben i hallen och burit upp sommarskor och kepsar till vinden, handlat mat, haft strömavbrott i drygt 1½ timme, lagat mat och gjort vinter på balkongen!

Nu är klockan 15:40 och jag ska ut med massa sopor och sen cykla till mor och far i ösregnet och äta mat å färga håret! de var den dagen! Jag får städa i morgon!


Men jag har iaf inte latat mig idag, de kan jag iaf glädja mig åt :P


Ha de bra gott folk!

Ovido - Quiz & Flashcards