inevidljivi

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2014

Film recentione!

Av Angelica - 19 oktober 2014 11:01

Originaltitel: Gone Girl
År: 2014

Land: USA
Speltid: 149 min. (2.29).
Genre: Psykologisk thriller
Huvudsakliga skådespelare: Ben Affleck, Rosamund Pike, Neil Patrick Harris, Tyler Perry, Carrie Coon, Kim Dickens, Patrick FUgit, David Clennon, Lisa Banes, Missi Pyle, Emily Ratajkowski, Casey Wilson, Lola Kirke, Boyd Holbrook, Sela Ward, Lee Norris, Jame McShane, Leonard Kelly-Young, Kathleen Rose Perkins, Pete Housman, Lynn Adrianna.
Regi: David Fincher.

Handling:

Det handlar om Nick och Amy som ska fira fem år som gifta, när Amy helt plötsligt försvinner. Polisen misstänker brott och Nick blir förstås misstänkt. En mediakarusell drar igång där vissa mindre nogräknade TV-profiler (ihop med en stor del av amerikanska folket) dömer honom på förhand. Samtidigt avslöjas bit för bit parets verklighet – hur den till synes perfekta ytan var just bara yta, och hur Nick kanske hade anledning att vilja bli av med sin fru i alla fall.  

 

Betyg: 3/5

Av mig får den inte mer en 3, tok för lång och jag är inte så mycket för psykologisk thriller. De händer inte speciellt mycket, bara massa prat. Jag vill ha lite spänning men de är det brist av. Den är inte värd att betala för att se på bio. Jag blev besviken! Men den är på något vis endå sevärd!

 
 
batmanbebis

batmanbebis

19 oktober 2014 11:23

Se prisoners, riktigt grym film!!

http://batmanbebis.bloggplatsen.se

Angelica

23 oktober 2014 20:29

Den har jag sett och den är helt okej!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 2 december 2016 16:11

Nu var det längesen jag bloggade och jag har inget speciellt att skriva. Men nu är det helg och ikväll ska jag träffa Gidde igen :D ...

Av Angelica - 19 juli 2016 18:10

Nu har jag gjort de jag kan för att de ska hitta ett botemedel till Alzheimers och andra demenssjukdomar! Har skänkt pengar till forskningen så de förhoppningsvis i framtiden kan hitta ett botemedel, men tyvärr så kommer de inte hjälpa mig justnu. ...

Av Angelica - 28 juni 2016 18:28

Snart slut på juni, vart tar dagarna vägen, de går så sjukt fort?! På torsdag är det 1 år sedan du lämnade oss, hoppas du har det bra i himlen! Jag saknar dig varje dag så mycket. Önskar att du kunde komma tillbaka, älskar dig obeskrivligt!!...

Av Angelica - 14 juni 2016 21:24

Nu var det längesen jag bloggade, sorry! Men jag har haft annat för mig och har egentligen ingenting att skriva om. Planer till midsommar har jag också! I år firas den i Lövtjärn :D Hur ser din midsommar ut? ...

Av Angelica - 17 maj 2016 19:36

Missbrukar en låt!   Say Something - A Great Big World   Say something, I'm giving up on you I'll be the one if you want me to Anywhere I would have followed you Say something, I'm giving up on you And I am feeling so small It was over my h...

Ovido - Quiz & Flashcards